۱- دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب کارتی دستگاهی است که با استفاده از یک کارت که در اختیار هر کارمند قرار می‌گیرد، ورود و خروج او و ساعات کاریش را ثبت و گردآوری می‌کند.

دستگاه حضور و غیاب کارتی بارکدی

برای استفاده از این دستگاه به هر یک از کارمندان کارتی داده می‌شود که دارای یک بارکد یکتا ست. این نوع دستگاه حضور و غیاب، دارای ریدری است که درواقع نوعی بارکدخوان بوده و هنگام تماس بارکدِ کارتی که در اختیار کارمندان قرار گرفته، ساعات ورود و خروج آن‌ها را ثبت می‌کند. این نوع دستگاه اگرچه از جمله دستگاه‌های ابتدایی‌حضور و غیاب است، با این حال هنوز هم، معمولاً همراه با یک سیستم جدیدتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

سیستم اتوماسیون باشگاهی راما

در عصر تکنولوژی و با توجه به تغییرات و پیشرفت های شگرف در زمینه IT ، به روز شدن و کاربری آسان خدمات باشگاه های ورزشی برای ورزشکاران و مدیران مجموعه، امری اجتناب ناپذیر شده است. پذیرش ورزشکاران، امنیت محل قرارگیری وسایل ورزشکاران، راحتی ورود و خروج به باشگاه ها، آمار دقیق و بروز میزان درآمد باشگاه فقط با یک کلیک، حذف کارت های کاغذی و… نمونه ای از دغدغه های کاری مدیران باشگاه ها می باشد. گروه راما با بررسی کامل نیازهای باشگاه های ورزشی ایران، اقدام به ا رائه سیستم های جامع اتوماسیون باشگاه راما نموده است.

قفل هوشمند باشگاهی

 

اتوماسیون باشگاه باشگاهی در دو مدل کارکرد ارائه می گردد:

سیستم قفل های کمدی متکی به خود: این قفل ها بدون نیاز به سیم کشی و یا ارتباط با سرور، می توانند به تنهایی با کمک یک کارت و یا دستبند عملیات باز و بسته شدن کمدهای مجموعه را انجام دهند.قفل های کمدی متکی به خود یا بوسیله باطری کار می کنند و یا ازطریق یک دستگاه تغذیه برق. در این قفل ها با توجه به اینکه کنترل باز و بست درب کمد توسط خود ورزشکار و یا استفاده کننده از باشگاه صورت می پذیرد، امنتیت فکری فرد استفاده کننده فراهم می گردد.   سیستم جامع باشگاهی و مدیریت راما: در این روش کل مجموعه از طریق یک نرم افزار کنترل می شود. به عبارتی یک ورزشکار از زمان ورود به مجموعه توسط دستگاه ورودی و به کمک کارت، اثرانگشت و یا چهره ثبت نام شده و براساس تعاریف مورد نظر باشگاه قابلیت استفده از امکانات مختلف باشگاه را پیدا می کند.این سیستم می تواند شامل ادوات و تجهیزات زیر باشد:

دستگاه ثبت نام و ورودی:

این دستگاه بر اساس درخواست مشتری می تواند راه های شناسایی مختلفی داشته باشد من جمله: کارت یا مچبند هوشمند،اثرانگشت و چهره. گیت کنترل تردد: این وسیله در محل ورودی نصب گردیده و فقط مجوز تردد به افرادی را که طبق دستگاه ورودی شناسایی می گردند، می دهد. گیت ها براساس نوع باشگاه در مدل های اهرمی و شیشه ای ارائه می گردند.

دستگاه کنترل تردد

نرم افزار مدیریت باشگاه نرم افزار مدیریت باشگاه: این نرم افزار با توجه به تعاریف مورد نظر هر مجموعه به عنوان مغز متفکر سیستم کلیه برنامه ها و ترددها را کنترل نموده و حتی امکان استفاده از هر کمد را بر اساس پر و خالی بودن به استفاده کننده می دهد.در ذیل امکانات این نرم افزار به اختصار ذکر می گردد: امکان مدیریت سهل و راحت یک مجموعه ورزشی قابلیت فرمان دادن به قفل ها و دستگاه های منصوبه در مجموعه مدیریت تردد استفاده کنندگان از سیستم امکان تعریف سالن ها و سانس های متعدد برای هر فرد و یا هر گروه امکان ثبت نام افراد میهمان امکان تخصیص کارت های ویژه برای ورزشکاران امکان استفاده از کارت های تخفیف برای سازمان ها و ادارات امکان تعریف همراه برای فرد و استفاده از اعتبار فرد برای همراهان امکان تعریف سقف زمانی و ریالی اعتبار هر کارت امکان تعریف کسر اعتبار بصورت ریالی و جلسه ای امکان تعریف برنامه برای سانسها و تفکیک جنسیت و مشروط کردن ساعات استفاده برای هرفرد استفاده از بوفه باشگاه و کسر از اعتبار کارت و یا پرداخت در هنگام خروج گزارش تردد افراد به تفکیک تاریخ و ساعت و میزان کسرمبلغ گزارش مبالغ پرداختی در بازه های زمانی خاص امکان دریافت خروجی از گزارشات امکان تعریف ادمین و یوزر های متعدد برای ورود به برنامه امکان تهیه بک آپ و بازیابی آن  

مچ بند باشگاهی چیست؟

مچ بند باشگاهی در واقع نوعی مچ بند و کلید الکترونیکی است که همچون ساعت هوشمند عمل می‌کند. مچ بند باشگاهی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند. مچ بند باشگاه که به مچ بند استخری نیز معروف هست. مچ بندهای باشگاهی دارای نوعی آنتن در درون خود می باشند که دور تا دور مچ بند را احاطه می کنند. این آنتن موجود در درون مچ بند باشگاهی به وسیله القاء امواج اطلاعات را به صورت کامل به بی سیم منتقل می کند. مچ بندهای باشگاهی دارای حافظه های متغیر می‌باشند که بنا به نیاز مشتری قابل تغییر هستند. از مچ بندهای باشگاهی می توانید برای انواع استخر و سونا، شارژ بوفه ، شارژ زمان سالن های ورزشی همچون بدن سازی و … استفاده نمایید. مچ بندهای باشگاهی از امنیت بالایی برای دریافت و ارسال اطلاعات برخوردار می باشند. انواع مچ بند باشگاه مچ بندهای باشگاهی علاوه بر تنوع رنگ در انواع مختلفی به قرار زیر تولید و عرضه می شوند که شما متناسب با سلیقه و نوع کاربری می توانید از آنها استفاده کنید. ۱٫مچ بند باشگاهی فنری: مچ بند فنری دارای دسته فنر مانند است که در دست جای می گیرد. از مچ بند باشگاهی فنری برای ورود و خروج و همچنین کنترل گیت ها به همراه قفل کمد استفاده می‌شود. ۲٫مچ بند باشگاهی سیلیکونی: مچ بند باشگاهی سیلکونی نوعی دیگر از مچ بند می باشد که برای ورود وخروج و همچنین قفل کمد باشگاهی از آن استفاده‌ می شود. این مچ بندها از جنس سلیکون هستند. ۳٫مچ بند باشگاهی ساعتی: مچ بند باشگاهی ساعتی همان طور که از اسمش پیداست طرح آن همچو یک ساعت هوشمند است. از مچ بندهای باشگاهی ساعتی می توانید برای وردی گیت ها با امکان شارژ مجدد استفاده کنید. این مچ بندها قابل استفاده در مکان های مختلف ورزشی می باشد. در دنیای تکنولوژی باید با تکنولوژی روز همگام شوید تا از قافله عقب نمانید. مزایای مچ بند باشگاهی مچ بند باشگاه در برابر ضربه ، آب و … مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. ۲٫مچ بندهای باشگاهی به دلیل اینکه وزن سبکی دارند و همچنین به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند دستان کاربران را اذیت وناراحت نمی کنند. ۳٫ مچ بندها باشگاهی دارای تنوع رنگ می باشند همچون قرمز، صورتی ،زرد، نارنجی ، آبی و …. ۴٫مچ بندهای باشگاهی ضد باکتری می باشند. ۵٫مچ بندهای باشگاهی ضد حساسیت می باشند. مواد بکار رفته در مچ بندهای باشگاهی طوری است که دست شما را آزار نمی دهد. با استفاده از مچ بندهای باشگاهی علاوه بر زیبایی امنیت را برای خود به ارمغان بیاورید. ۶٫قابلیت انجام تغییرات بدون نیاز به کامپیوتر می باشند. همچنین این مچ بندها دارای چراغ نمایشگر عملکرد سیستم می باشند. ۷٫ بدون نیاز به رایانه‌ می توانید کدها آن را تغییر دهید. طریقه استفاده از مچ بندهای باشگاهی: طریقه استفاده از مچ بندهای باشگاهی به این صورت است که ابتدا قسمتی از مچ بند را در محل مورد نظر که می تواند درب کمد، هتل، و یا گیت ورود خروج باشد نصب می کنید. سپس کلید یا مچ بندی باشگاهی را همچو ساعت در دست انداخته و به هنگام ورود و خروج و یا باز کردن درب آن را به صفحه‌ای که قبلا نصب نمودید مماس کرده طوری که همدیگر را لمس کنند. پس از لمس نمودن درب کمد بازمی شود. با استفاده از مچ مچ بندهای باشگاهی زندگی مدرن را تجربه کنید. مچ بندهای باشگاهی (مچ بند استخری، مچ بند ورزشی) بهترین گزینه برای جایگزینی دسته کلیدهای قدیمی می‌باشد.    

مچ-بند-باشگاهی-راماتیمرستوران هوشمند چیست؟

دنیای تکنولوژی امروزه به رستورانها نیز واردشده و توانسته با استفاده از علم روز آپشن های زیادی را در اختیار مشتریان قرار دهد. رستوران هوشمند همانطورکه از نامش پیداست نوعی رستوران است که همه ارقام آن از سفارش تا تحویل و … به صورت کاملا هوشمند می‌باشد. در این نوع رستوران رستوران نیازی نیست که شما منتظر بمانید تا گارسون بیاید و منوی را دراخیتار شما بگذارد تا شما غذا سفارش دهید. در رستوران ها هوشمند شما بلافاصله پس از انتخاب میز و نشستن می توانید انواع غذاها را به همراه تصاویر بر روی میز خود به صورت دیجیتال مشاهده کنید، و با فشار دادن دست خود صفحه مورد نظر را ورق زده و غذای مورد نظر خود را انتخاب نمایید. میز غذاخوری کامل لمسی است و همچون یک گوشی هوشمند می‌باشد که دارای امکانات خارق‌العاده ای است. توجه داشته باشید که وقتی در رستوران هوشمند شما غذای مد نظر خود را انتخاب می کنید بلافاصله به آشپز و مطبخ گزارش داده می شود و غذای شما ثبت می شود. انتخاب غذا در رستوران هوشمند همانطور که در بالا گفته شد عدم نیاز به گارسون و تماشای غذا به صورت دیجیتال بر روی میز غذاخوری می باشد. در رستوران هوشمند بدون عجله می توانید غذاهای مختلف را به همراه تصاویر مربوطه مشاهده کنید و در منوی مشتری می توانید از غذاهای ملل مختلف به همراه میزان کالری و چربی آن مطلع شوید، این آپشن سبب می شود تا افرادی که دچار بیماری و یا امراض خاصی هستند از مزایای همچون میزان چربی ، کالری ، قند، نمک موجود، سرخ شدنی ها در غذا اطلاع پیدا کرده و در آنها دخل تصرف ایجاد نمایند و غذایی متناسب با سلیقه خود را سفارش دهند. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا از مواد درون غذا اطلاع پیدا کنید. در رستوران هوشمند این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید از مراحل آماده سازی غذا و همچنین مدت زمان آماده سازی آن مطلع شوید. همچنین این امکان وجود دارد تا شما منظره میز مورد نظرتان را انتخاب کنید و یک خاطره شیریی را از خود به یادگار بگذارید. فرض کنید در رستوران نشسته‌اید و در پست زمینه میز شما منظره ساحلی یا جنگلی با آتشی که در آن جوجه کباب سیخ می‌زنید چه حس و حالی به آدمی دست می دهد چنان که گویی در دل جنگل نشسته‌اید و در حال خوردن همان غذا هستید. توجه داشته باشید که تصویر پس زمینه میز شما در صورت دست زدن به آن واکنش نشان می دهد چنان که واقعی به نظر می رسد. در این رستوران ها علاوه بر منوی غذا منو های دیگری برای بازی سرگرمی ،جوک و…. وجود دارد، که شما می‌توانید تا آماده شدن غذا از آنها استفاده کنید حتی امکان بازی های گروهی نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

رستوران-هوشمند-راماتیم-میز-غذا-درحال-سفارش-غذا

دوربین پارکینگ

دوربین پارکینگ راهکاری برای نظارت تصویری پارکینگ مورد نظر می‌باشد. امروزه در مقایسه با گذشته، با افزایش جمعیت شهرها، نیاز به پارکینگ‌های بزرگ و البته نیاز به نظارت تصویری بر آن‌ها با دوربین پارکینگ واضح و آشکار است. از پارکینگ‌ها استفاده‌های مختلفی می‌شود که از جمله مهمترین انواع آن‌ها می‌توان پارکینگ مجتمع‌های تجاری را نام برد. پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی و پارکینگ‌های شهری هم شاید در مرتبه بعدی اهمیت و کاربری قرار داشته باشند. مدیریت هرکدام از این انواع پارکینگ‌ها، دارای مشکلات خاص خود می‌باشد. نظارت تصویری پارکینگ به وسیله دوربین پارکینگ، بهترین کار برای مدیریت آن می‌باشد. باید دید در نظارت تصویری پارکینگ چه مواردی از اهمیت بیشتری برخوردارند؟ پاسخ سؤال فوق این است که سیستم مورد نظر باید در دریافت تصویر باکیفیت در تمام طول شبانه روز که توسط یک دوربین پارکینگ با کیفیت گرفته شوند موفق عمل کرده و قابلیت تشخیص پلاک خودرو، پایداری عملکرد در شرایط مختلف آب و هوایی، توانایی تشخیص چهره افراد و بهینه‌سازی هزینه ذخیره‌سازی اطلاعات را نیز دارا باشد. برای مثال تصویر دوربین مداربسته ۴ مگاپیکسل رزولوشنی برابر با ۲۵۹۲ در ۱۵۲۰ پیکسل دارد. کیفیت تصویر ۴ مگاپیکسل شما در مقایسه با Full-HD 1080P، دو برابر بهتر و همچنین در مقایسه با HD 720P، چهار برابر بهتر خواهد بود و جزئیات در تصویر ۴ مگاپیکسلی به صورت کاملاً واضح نشان داده می‌شوند. در زمان‌هایی که لازم است زوم کنید، شما در تصویر باکیفیت ۴مگاپیکسلی افت کیفیت نامحسوسی خواهید داشت زیرا تراکم پیکسلی بالا در این تصاویر، افت کیفیت را بسیار کاهش خواهد داد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به راحتی پس از زوم کردن نیز جزئیات تصویر را در اندازه بزرگتر ببینید. علاوه بر رزولوشن بالا، دوربین استفاده شده به عنوان دوربین پارکینگ، باید قادر باشد در محیط با نور بسیار کم (لوکس نوری پایین) نیز با استفاده از تکنیک‌هایی، تصاویر باکیفیت بالا ضبط کرده و نمایش دهد. حتماً متوجه هستید که چنین ویژگی، کیفیت کنترل نظارتی شما را در ساعت‌های پس از غروب در محیط خارج و یا هنگام ایجاد اختلال در نور داخل، به مقدار زیادی افزایش خواهد داد. با دریافت تصاویر با کیفیت بالا در چنین وضعیتی نیز می‌توانید جزئیات مطلوب تصویر مانند پلاک خودرو و چهره اشخاص را به راحتی مشاهده و شناسایی کنید.